Vi hoppas att få se dig som är eller har varit verksam på Zoologiska institutionen för att återknyta eller förstärka gamla vänskapsband och skapa nya kontakter. Medan vi minglar får vi veta hur det har gått för dig som har varit här och vi berättar lite om vad som är på gång på institutionen.

Planerna för kvällen pågår för fullt. När allt är klart kommer du att kunna anmäla dig till träffen här. Om du vill följa planeringen, tycka till om vad som ska hända under kvällen eller bara vara säker på att inte missa när anmälan öppnas så ska du gå med i universitetets alumnnätverk.

Anmälan

Sista dag för anmälan är 1 oktober, men det är begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller! Du anmäler dig genom att boka en plats och sedan betala till universitetets plusgiro.

Alumner

Alumner, d.v.s. våra före detta studenter, är viktiga för oss. Ni fungerar som ambassadörer för Stockholms universitet ute i industrin och samhället i övrigt. Samtidigt kan ni inspirera dagens doktorander inför deras framtida karriärval. Kanske någon doktorand får jobb på ditt företag i framtiden? Kanske du vill utnyttja personal eller instrument på Zootis i ditt nuvarande arbete?

Ett bra sätt för dig att hålla kontakten med universitetet och Zootis är att gå med i SU-Alumni, universitetets alumnnätverk. Då kan du få nyhetsbrev och information om evenemang (som vår alumnträff!) och få kontakt med andra alumner. För att kunna gå med i nätverket måste du ha avklarat 60 hp vid Stockholms Universitet. Zoologiska institutionen har en egen alumngrupp i nätverket som heter Zootis alumni, där kommer vi att göra uppdatering om planerna för alumnträffen. Du går med genom att registrera i SU Alumni.

Vi ser verkligen fram emot att få träffa dig på vår alumnkväll!
Birgitta Tullberg (prefekt) och hela personalen på Zoologiska institutionen.